maandag 24 juni 2019

Gemene zenuwpijn in de arm

Een mevrouw met gemene zenuwpijn in de arm


Mevrouw Petersen-van Zanten, 54 jaar, kwam bij me met klachten van langdurige en gemene zenuwpijn in haar arm. Er was geen sprake van een nekhernia.
De fysiotherapeut had aangegeven dat het vanuit de nekspieren kwam. In dat geval is er meestal sprake van een zogenaamde beknelling van de armzenuwen vanuit nekspieren die een driehoek vormen met elkaar, de scalenus driehoek. Dat is een voorbeeld van een zogenaamd Borstkas-uitgangssyndroom (BUS).

Bij druk op de zenuwen in de nek, ontstaat uitstralende gemene pijn in de arm. De spieren in de nek kunnen zo hard zijn, dat je daar goed veel last van kan hebben. Fysio en PEA zijn dan een goede keuze.
Scalenus driehoek pijn: een zogenaamd 'Thoracic outlet syndrome - TOS'

We kunnen het ook in het Nederlands noemen met 'Borstkas-uitgangssyndroom (BUS)' ... Dat doet geloof ik niemand, iedereen noemt het met de Engelse naam (TOS).. Whatever!

Dat is een groep aandoeningen door druk ontstaan. Druk op de slagaders, aders en zenuwen in het bovenste deel van je borstkas. Bijvoorbeeld door te gespannen spieren in de nek. Het geeft vervelende klachten, zoals pijn, koude en gevoelloosheid in arm en hand veroorzaken. De aandoening is niet levensbedreigend is, maar kan het complicaties veroorzaken als het niet wordt behandeld.

Ze kreeg oefeningen op, maar die deden niet voldoende.

Waarom gaf ik PEA?

We hebben zelf een meta-analyse gedaan van alle studies die naar de effecten van PEA bij zenuwen onder druk gepubliceerd zijn. Dat zijn er aardig wat. En in elke studie werd het duidelijk. Dit natuurlijke pijnstillende en ontstekingsremmende middel verminderde de klachten duidelijk. Waarom? Omdat bij druk de zenuwen ontsteken en zwellen. Dan ontstaat er nog minder plaats voor de zenuw. En nog meer druk. En dus een vicieuze cirkel. Met meer pijn. En meer pijn geeft meer spierspanning. En zo kom je van de regen in de drup!
PEA vermindert pijn en ontsteking op een natuurlijke wijze. Dan worden de zenuwen ontlast. Bovendien helpt PEA met herstellen van de zenuw.
Ik kies wel zelf uitsluitend voor de PEA-opt capsules, omdat alleen die uitvoerig klinisch getest zijn op werkzaamheid en veiligheid. En ze zij dus ook werkzaam en veilig.


De patient was opgelucht!

Met haar woorden, uit de evaluatie email die ze me stuurde:


Ik kan enkel bevestigen dat PEA-opt capsules die U aangeraden hebt mijn arm/schouder zenuwpijn sterk verminderd heeft tot een leefbaar niveau. Deze pijn was hiervoor praktisch onhoudbaar ondanks het gebruik van diverse traditionele pijnstillers. Enkel de pijnen in de pols en tintelende vingers zijn nog niet verholpen, maar voor zover ik nu weet zal ik daar verder mee moeten leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten