dinsdag 24 september 2019

Spasmen en pijn door hernia minder met fenytoine creme

Via een buitenlandse collega pijn arts kregen we deze bschrijving van een van zijn patienten die een indrukwekkende verbetering meldde. Patient had al jaren erge pijn had en daarbij waren nu spierkrampen gekomen.

Rugklachten sinds vele jaren


 Mijn naam is Mathilde L. en ik ben 53 jaar oud. Ik heb chronische rugklachten gekregen sinds ik in mijn late tienerjaren was. Tegen de tijd dat ik op mijn 23e mijn tweede dochter kreeg, had ik 2 schijven in mijn onderrug gescheurd en moest ik een operatie ondergaan om ze te laten verwijderen.

Een jaar later kreeg ik mijn tweede operatie om een ​​andere schijf te laten verwijderen. Tegen mijn midden dertig zat ik in een rolstoel en had ik chronische pijn. Na meer dan 6 jaar in een rolstoel, begon ik Dr. R.A. te zien en het was vanwege zijn steun en geweldige zorg dat ik met de MS Contin kon beginnen. Ik vond een arts die eindelijk de juiste medicatie voor mijn pijn koos. Het was ook met zijn hulp en medeleven dat ik van opgesloten in een rolstoel over kon gaan naar het gebruik van een wandelstok. Mijn mobiliteit heeft mijn leven veranderd.

Vreselijke rugkrampen


 Ongeveer een jaar geleden begon ik te lijden aan vreselijke rugkrampen. Ze vorderden tot het punt van enkele weken dat ze meerdere dagen achter elkaar kwamen. Dr. R.A. was in staat om me te helpen, zoals wekelijks Tigger Point behandelingen en me Percocet te geven als ik een spasme voelde opkomen.

Fenytoine creme


Enkele maanden geleden noemde hij een nieuwe crème die verbetering had laten zien voor degenen die hem gebruikten. Ik begon de Phenytoin 20% crème 4x dagelijks te gebruiken van begin juli 2019, tot en met 29 juli 2019. Ik was erg blij met de verandering.
Hoe langer ik het product gebruikte, hoe beter de resultaten. Het begon geleidelijk voor mij, maar binnen twee weken merkte ik een verbetering van ten minste 50% op in de pijn veroorzaakt door de spasmen. Ik had eindelijk minder last van spasmen dan voordat ik de crème had gebruikt.

 Ik kon toen door omstandigheden bijna zes weken niet langskomen om Dr. R.A. te zien. Dat betekende ook dat ik geen toegang meer had tot de crème. In totaal had ik een volledige maand geen fenytoine creme.

Ik merkte op dat moment dat mijn pijnniveau weer toenam en mijn spasmen niet alleen langer duurden, maar ook dat ik ze vaker kreeg. Gelukkig kon ik er vandaag weer beginnen met de creme. Ik ben vandaag weer begonnen met het gebruiken van de crème. Ik wil nu niet meer zonder de creme.

Dr. R.A. legde me uit dat de beste resultaten zijn om de crème te gebruiken op het gebied waar de pijn naar uitstraalt. Dus voor mij begint het spasme aan de bovenkant van beide zijden (soms beide) van mijn bovenbil en gaat helemaal tot aan mijn knie (s). Ik ontdekte ook dat het dagelijks aanbrengen van de crème 4x echt hielp met de effectiviteit ervan.

 Mijn jongste dochter, die net 30 is geworden, kreeg onlangs de diagnose spinale stenose. Ik hoop dat dit product binnenkort beschikbaar zal zijn voor iemand zoals zij. ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten