zondag 18 augustus 2019

Moe bij ouderen

"Je kunt maar beter snel opstaan," zei Peter naar zijn vrouw, Helene. "De kleinkinderen zijn hier over een uur voor de lunch." "Ik weet niet wat er mis is met mij, ik voel me zo moe. Ik weet niet eens zeker of ik uit bed kan komen. Ik heb gewoon geen energie meer - zelfs niet voor mijn gezin."

Moe bij ouderen


 Iedereen voelt zich zo nu en dan moe. Maar na een goede nachtrust voelen de meeste mensen zich verfrist en klaar voor een nieuwe dag. Als je, net als de patient hierboven, wekenlang moe blijft, is het tijd om naar je huisarts te gaan. Hij of zij kan je misschien helpen erachter te komen wat jouw vermoeidheid veroorzaakt.

Uw arts kan zelfs suggereren dat u actiever wordt, omdat lichaamsbeweging vermoeidheid kan verminderen en de kwaliteit van leven kan verbeteren. Sommige ziekten veroorzaken vermoeidheid.

De oudere mens die tekenen van vermoeidheid vertoont 


Soms kan vermoeidheid het eerste teken zijn dat er iets mis is in je lichaam. Mensen met reumatoïde artritis, een pijnlijke aandoening die de gewrichten aantast, klagen vaak over vermoeidheid. Mensen met kanker kunnen zich vermoeid voelen van de ziekte, behandelingen of beide. Veel medische problemen en behandelingen kunnen vermoeidheid veroorzaken. Zoals bijvoorbeeld het nemen van bepaalde medicijnen, zoals antidepressiva, antihistaminica en medicijnen tegen misselijkheid en pijn Medische behandelingen hebben, zoals chemotherapie en bestraling, of herstellen van een grote operatie infecties

Chronische ziekten zoals diabetes, hartaandoeningen, nieraandoeningen, leveraandoeningen, schildklieraandoeningen en chronische obstructieve longaandoeningen (COPD)

Onbehandelde pijn en ziekten zoals fibromyalgie, anemie slaapapneu en andere slaapstoornissen Het omgaan met een gezondheidsprobleem kan de vermoeidheid doen verdwijnen. Uw arts kan u helpen.

Wij hebben goede ervaringen met de natuurlijke stof palmitoylethanolamide (PEA). Vooral bij moeheid en pijn is dat voor ons oplossing nummer 1. Omdat het op een natuurlijke wijze de balans herstelt, waardoor moeheid minder wordt, en pijn verdwijnt of afneemt.


Onze voorkeur hebben PEA supplementen met PEA-opt keurmerk (in Nederland GMP geproduceerd) en PEA-um (in Italië GMP geproduceerd). Alleen deze zijn afdoende klinisch getest qua veiligheid en werkzaamheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten