dinsdag 2 juli 2019

Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS) en MS: blij met PEA

Feedback van een leuke vrouw met het Chronisch Vermoeidheidssyndroom en MS


Het is altijd fijn als een patient je feedback geeft. Vooral als ze al overal geweest is, en van alles geprobeerd heeft. En een syndroom heeft waarvan veel dokters de schouders over ophalen. Het zit tussen de oren, roept men vaak. Ze was chronisch vermoeid. En in dit geval denk ik door de MS.
Maar er zijn ook velen chronisch vermoeid zonder andere ziektes, en dan spreken we van chronisch vermoeidheidsyndroom. Gelukkig is daar een vereniging voor in ons land.

Het logo van de stichting  voor het Chronisch Vermoeidheidssyndroom

Het gaat hier om een leuke patiente van me, een 38-jarige creatieve vrouw, die kunstenares is. Ze maakt bijzondere schilderijen en geeft schilderles. Ze was alleen snel en veel moe, en kon weinig aan. Ze had de enorme pech van een oude hernia, een chronische vermoeidheid en daarbij ook nog eens MS.

Stap voor stap programma


We hebben een stap voor stap gaat het beter programma ontwikkeld met haar. En het proces ondersteund met 3 maal daags PeaPlex, een bijzonder supplement op basis van het lichaamseigen stofje palmitoylethanolamide, PEA en laag gedoseerde zenuwondersteunende vitamines B.

Ze schreef me de volgende email.

Fantastisch nieuws! Ik ben ongeveer een jaar in een staat van extreme pijn geweest (en in bed). Er is een vraag gesteld over hoeveel van de pijn CVS gerelateerd is, hoeveel vanwege een degeneratieve hernia die ik had, en hoeveel door de MS die ik helaas ook heb.

Gabapentine en Baclofen


Ik heb 3000 mg / dag gabapentine en 75 mg / dag baclofen gebruikt (maximale doses voor beide). Zelfs toen was ik aan het aanvullen met kleine hoeveelheden oxycontine (gedurende de dag, vooral op dagen wanneer ik in de douche kwam) of carisoprodol ('s nachts).

Ik had nog steeds gedeeltelijke aanvallen van moeheid en pijn (waarschijnlijk niet geassocieerd met CVS?). Maar meer in verband met de neurologische symptomen en MS pijn mogelijk. Ik ben gestart met PeaPlex.

PeaPlex stap voor stap naar beter


Ik begon een lichte maar merkbare vermindering van pijn op ongeveer 6 dag na start met het gebruik van de PEA capsules. Het pijnniveau is nu echt verder gedaald !!! Te Gek !!!

Ik heb tot nu toe nog geen oxycontine gebruikt en ik heb minder en minder carisoprodol nodig. En de PEA werkt zonder enige "duizeligheid" te veroorzaken. En is zonder een recept te krijgen. Deze natuurlijke behandelingen zijn mijn favoriete! Het is niet nodig om te proberen mijn neuroloog te overtuigen dat ik het gebruik, ik ben gewoon eigenwijs.

De PEA geeft blijvende, consistente verbetering. ABSOLUT TE GEK !!! DANK U AAN AL DE PEA STUDENTEN in de wereld...!

Commentaar: PEA laat zich goed combineren met pijnstillers

PEA-opt capsules laten zich ook combineren met opiaten en versterken de werkzaamheid,
zodat je met minder opiaten toekan! 

Deze reactie van de patient staat niet op zichzelf. We hebben een aantal patiƫnten met dit soort complexe aandoening and goed kunnen helpen met capsules op basis van deze lichaamseigen stof PEA, samen met vitamine B.

Het is boeiend te vermelden dat een Spaanse groep neurologen uitgebreid onderzocht heeft of de pijnstillende effect van opiaten en andere neurologische pijnstillers versterkt zouden kunnen worden met PEA.

Versterkte pijnstillende effecten


Ze vonden over de hele linie dat onze lichaamseigen PEA als supplement ervoor zorgt dat het merendeel van de patiƫnten met minder pijnstillers toe kon. Dat is vooral voor opiaten van groot belang. Want door het te combineren met PEA heb je dus minder nodig en krijg je dan ook minder last van bijwerkingen.
Het is duidelijk dat ik altijd voor een PEA capsule kies op basis van PEA-opt, omdat we die langdurig op werkzaamheid en veiligheid getest hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten