vrijdag 5 juli 2019

Chronische vermoeidheid bij fibromyalgie

Zoals het CVS, het chronische vermoeidheidsyndroom als fibromyalgie worden klassiek gekenmerkt door vermoeidheid. Het is goed om de ervaringen van patienten te delen.

Een patient met het chronische vermoeidheidssyndroom (CVS) en fibromyalgie klachten liet mij het volgende weten:

Moe en Pijn


Ik ben een vrouw van 55 jaar en ik heb al geruime tijd veel last van moeheid en van pijn eigenlijk in mijn hele lichaam. Maar vooral in mijn schouders en mijn nek en ook in mijn rug.

De pijn wordt erger als ik moe wordt en als ik moe wordt, kom ik tot niets meer vooral ook door die pijn.

Knagend en zeurend


Het is een knagende en zeurende pijn en wat ik ook doe het lijkt er niet minder op te worden. Mijn huisarts zei dat ik vermoedelijk al gespannen ben en overgevoelig waardoor ik erg moe wordt. Maar ik heb een heel gezin om voor te zorgen en ik ben ook kostwinner dus toegeven dat ik overspannen zou zijn dat zie ik niet zitten.

Een vriendin van mij zei dat ze vond dat ik het chronische vermoeidheid syndroom had en dat daarbij is dit soort pijnen passen. En dan als je zoveel pijn hebt in je spieren mens ook wel zeggen dat je fibromyalgie hebt.

Natuurlijke behandeling


Zij had gehoord van een andere vriendin die soortgelijke klachten als ik had dat die van haar natuur-arts de natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmers gekregen had en dat spul had een naam PeaPlex.

Het waren capsules en in die capsules zit die pijnstillende stof samen met een aantal voor het zenuwstelsel goeie vitamines.

 Ik ben wat over die stof gaan lezen en ik vond het een interessant verhaal. Ik vond vooral interessant dat het tof is als er natuur in je lichaam aanwezig is.  En dat bij mensen die deze vermoeidheid hebben samen met chronische pijn dat in hun spieren minder van die stof gevormd wordt. En dat het nemen van capsules dan toch een soort natuurlijke balans brengen is.

Nou als ik me iets NIET voel dan is het wel in balans. Daarom dacht ik ik ga dat spul proberen. Maar ik heb dat niet op eigen houtje gedaan. Ik ben naar een natuur-arts gegaan die het spul goed kende. 

Hij adviseerde me om te beginnen met driemaal daags een capsule naar de maaltijd. Na een maand merkte ik al resultaat maar ik was niet heel enthousiast want het was niet zo veel verbetering nog. De natuur arts adviseerde me toen een maand de dubbele dosis te nemen.  Dus driemaal daags twee capsules. Dat zou wel zoden aan de dijk zetten. En inderdaad,  binnen een paar weken voelde ik me echt stukken beter.

Ik kon toen weer terug naar de normale doses, driemaal daags een capsule, en dat is nu drie maanden geleden.

Stukken vitaler


Sindsdien voel ik me een stuk beter, ben niet meer zo vermoeid. En de pijn voel ik 's nachts niet meer, zodat ik beter kan slapen en minder moe ben.

Overdag is de pijn er nog wel maar niet meer zo ongelofelijk irritant en zeurend. Ik ben blij dat ik gewezen ben op dit middel en denk dat andere vrouwen die net zoals ik chronisch moe zijn en gewoon langdurig pijn hebben dit ook zeker moeten gaan proberen.

Vooral ook omdat het een natuurlijke en lichaamseigen stof is, zo begreep ik, en er geen bijwerkingen voorkomen. Ik heb ook niets opgemerkt van bijwerkingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten