vrijdag 5 juli 2019

Ernstige Nekpijnen na Manuele Therapie: wat te doen

Ik kreeg van een patient deze casus beschreven en de bijbehorende vraag:


Manuele Therapeut aan de nek


Zelf heb ik een Manueel therapeut bezocht die mijn nek wel even recht zou zetten/kraken omdat ik last had van een tennisarm… dit omdat volgens hem de blokkade in mijn nek zat. 

Vanaf die tijd heb ik vreselijke zenuwpijnen in mijn nek, maakte niet uit of ik nu zat of lag, en was 24 uur aanwezig. Nu na 2 jaar van ellende en vele ziekenhuisbezoeken MRI’s, legio medicijnen waaronder Lyrica Tramadol en Cymbalta ben ik uitgekomen op PeaPlex.

Ik slik PeaPlex nu sinds 4 maanden en ben zo goed als pijnvrij. De zenuwpijnen van eerder heb ik niet of nauwelijks meer, en kan sinds die maanden dus ook weer goed en pijnvrij slapen en LEUKE dingen doen!!!

Hoe PeaPlex af te bouwen?


Sinds 2 weken ben ik weer gaan afbouwen naar 2 per dag maar merk dat de pijn dan toch weer snel terugkomt. Kan ik het weer verhogen naar 3 maal daags, en voor hoelang? Ik wens de mensen op dit forum veel sterkte, PeaPlex heeft mij enorm geholpen! Alvast bedankt voor uw reactie.

Reactie: langzamer afbouwen


Ik zou adviseren eerst de dosis van PeaPlex weer te verhogen! Bij chronische aandoeningen waarbij de zenuwen stress ondervinden  (bijvoorbeeld druk door artrose van de nek), zoals bij u moet je de zenuwen clanger beschermen met PeaPlex. Pas als de oorzaak (in dit geval de mogelijke druk op de zenuwen in de nek) geheel weg is heeft het zin de dosis te verlagen…... Tot dan hebben de zenuwen de bescherming nodig. Bij een nekhernia zie je dan vaak toch na weken tot maanden dat alles weer goed komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten