zaterdag 13 juli 2019

Palmitoylethanolamide: Voor Groentenboer en Man van Werkster...

PEA Tip verandert levens


Het is altijd leuk om spontaan te horen dat een simpele tip het leven van iemand kan veranderen. Veel mensen weten dat ik arts ben. Dat komt onder andere door de televisieserie jaren geleden: uitgedokterd!

Zo ook de groenteboer in ons dorp en de schoonmaakster van een vriend.

Groenteboer met pollen allergie


Tijdens het kopen van de tomaten
riep de groenteboer:
He...jij was toch dokter..
Ik was vandaag bij de groenteboer en terwijl hij een klant hielp,  riep hij he! jij was toch die dokter hè, die mij in de tijd dat natuurlijk een supplement aan beval voor mijn ernstige allergie tegen Pollen? Ik hoefde deze lente niet thuis te blijven zitten met gaasjes in mijn neus. Ik kom gewoon werken. Het lijkt wel of ik mijn leven in de lente terug heb gekregen.

Man van Werkster met dubbele hernia


En de werkster van een vriend had een man met een dubbele hernia. Hij kon niet meer lopen van de pijn en had twee stokken nodig. Ook hem heb ik PEA aangeraden om te gebruiken. Twee weken later kom ik bij die vriend op de koffie. De werkster vertelde me dat haar man stukken minder pijn had voor het eerst sinds maanden en maar met een stok hoefde te lopen.

Palmitoylethanolamide - PEA- zo opvallend simpel


Het is toch opvallend dat in zo simpel en natuurlijk middel, een middel dat in je eigen lijf zit en beschikbaar is als supplement zo weinig bekend is.

Dat is ook de reden dat ik met dit blog bent begonnen.

De geneeskunde vaart momenteel veel te veel op grote klinische studies en de uitslagen daarvan. Die klinische studies zijn helemaal niet representatief van wat er in het leven gebeurd. Bovendien worden in die grote studies vrijwel alleen maar stoffen getest waar octrooien voor bestaan. Farmaceutische stoffen uit de labs van de grote Farma bedrijven. Niet natuurlijke stoffen, die ons natuurlijke genezingsvermogen bevorderen!

Dit natuurlijke middel verdient veel meer aandacht omdat er zoveel aandoeningen die gepaard gaan met ontsteking en pijn mee te behandelen zijn.

Ik geef dan wel daarbij aan dat mijn voorkeur PEA supplementen hebben met het PEA-opt keurmerk (in Nederland GMP geproduceerd) of PEA-um tabletten (in Italië GMP geproduceerd. Alleen deze zijn afdoende klinisch getest qua veiligheid en werkzaamheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten